Мало хто з водіїв думають про акумулятор свого автомобіля влітку - про нього вони згадують лише тоді, коли холодним зимовим ранком двигун автомобіля не заводиться. Більш турботливі водії намагаються запобігти цьому, підготувавши машину до зими в кінці осені. Саме тоді вони перевіряють обладнання, адже діагностика акумулятора допоможе уникнути неприємних сюрпризів при настанні морозів. Проте, мало хто водії пам'ятають, що про акумулятор потрібно піклуватися і в літній час.
Кожен водій знає, що при низьких температурах акумулятор може частіше потребувати зарядці. Взимку погодні умови стають гірше, тому всі системи, призначені для полегшення водіння в темний час доби, під час холодної погоди, дощу або снігу, наприклад, склоочисники ( «двірники»), фари і ліхтарі, системи обігріву салону, сидінь, дзеркал і вікон використовують накапливаемую акумулятором електричну енергію, тому акумулятор використовується більш інтенсивно, ніж зазвичай. Проте, взимку водії бувають більш обережні - вони зазвичай не забувають, що акумулятор може розрядитися, тому намагаються не використовувати електрику, коли це можливо. Однак в літню пору все по-іншому.
Звичайна поїздка під час відпустки - це великі відстані з включеним кондиціонером і підключеним всім додатковим обладнанням, таким як GPS, холодильник для подорожей, планшети і смартфони. Це нелегке випробування для автомобільного акумулятора. Насправді, в літню пору йому часто доводиться працювати більше, ніж взимку. Сама поїздка не є великою проблемою - адже як тільки ви доберетеся до місця призначення, швидше за все ви залишите свій автомобіль стояти на сонці протягом декількох днів. Коли ви повернетеся, то можете бути здивовані, що автомобіль не заводиться.
Чому це відбувається? Коли температура досягає 30 градусів за Цельсієм акумулятор розряджається в два рази швидше, ніж при температурі в 20 градусів, яка вважається найкращою робочою температурою для акумулятора. Цей час скорочується наполовину кожен раз, коли температура піднімається на 10 градусів. Тому про акумулятор необхідно піклуватися як взимку, так і влітку - висока температура не краще крижаного холоду.
Насправді, можна сказати, що зима для водіїв є більш сприятливим часом - коли автомобіль відмовляється заводитися зимового ранку, ви перебуваєте поруч з будинком, а не за кордоном, в незнайомому для Вас місці, в якому неможливо викликати служби допомоги на дорогах.
Навіть якщо у вас немає зарядного пристрою будинку, неважко знайти сусіда, щоб позичити дроти для запуску автомобіля. У гіршому випадку, ви можете зателефонувати в службу таксі щоб водій привіз ці дроти (більшість компаній таксі пропонують таку послугу) або відвіз вас в потрібне місце. Крім того, ви можете скористатися послугою технічної допомоги на дорогах або додатковими послугами, які пропонуються при покупці акумулятора від відомого виробника. А під час літньої відпустки за кордоном ваші можливості будуть обмежені. Ситуація може ускладнюватися і мовним бар'єром. Щоб не довелося перевіряти свої навички вирішення проблем, заздалегідь підготуйте акумулятор до літньої відпустки.
Пам'ятайте - профілактика має ключове значення. Перш ніж вирушити в тривалу поїздку, перевірте акумулятор в професійному автосервісі. Повністю заряджений акумулятор повинен мати напругу 12,6 В. Падіння напруги до 12,4 В означає, що акумулятор розряджений. Попросіть, щоб майстер також перевірив так званий саморазряд акумулятора, тобто кількість електроенергії, споживаної автомобільним комп'ютером, радіоприймачем, сигналізацією і схожими системами при вимкненому двигуні. Саморозряд не повинен перевищувати 50 мА (0,05 А). Також переконайтеся, що акумулятор і клеми є чистими і сухими, а акумулятор правильно встановлено. Клеми повинні бути належним чином закріплені і змащені безкислотним вазеліном.
Чому ви повинні звертатися в автосервіс, якщо більшість з вищезазначених робіт ви можете виконати самі? У деяких випадках, видаливши акумулятор з автомобіля, його необхідно негайно замінити, щоб автомобіль мав постійне джерело постачання електроенергією. Тривала відсутність електроживлення може привести до значного пошкодження електричних компонентів автомобіля. Провід деяких акумуляторів повинні бути від'єднані і знову приєднані в певній послідовності. Якщо ви не знаєте вимог по обслуговуванню вашого акумулятора, краще зверніться до професіоналів.
Якщо ваш акумулятор вимагає технічного обслуговування, важливо контролювати рівень електроліту в ньому. На акумуляторі вказаний мінімальний і максимальний рівні електроліту - ці показники допоможуть вам легко визначити, чи є рівень електроліту всередині акумулятора достатнім. Якщо електроліту занадто мало, додавайте тільки дистильовану воду. Ніколи не використовуйте будь-яких кислот або водопровідну воду з-під крана! Дистильована вода необхідна через те, що при високих температурах вода випаровується з електроліту, що збільшує його кислотність. Якщо кислотність електроліту є занадто високою, в акумуляторі утворюється сірчана кислот, і він стає частково (або повністю) непридатним для використання.
Перш ніж вирушити в подорож, не забудьте взяти з собою відповідне зарядний пристрій. Під час водіння завжди подумайте про акумулятор - використовуйте тільки ті пристрої, які вам дійсно потрібні. Ніколи не залишайте підключених до акумулятора пристроїв при вимкненому двигуні.
Якщо ви будете дотримуватися дані рекомендації, ваш акумулятор буде вам добре служити не тільки в літню пору, а й цілий рік. Чим краще ви будете піклуватися про акумулятор влітку, тим краще він буде служити взимку.